Juryleden Challenge: deel 2
Aanstaande zondag is de laatste Culture Harvest en je hebt nog 10 dagen om jouw Open Cultuur Data app in te zenden voor de Challenge. Eerder stelden wij Paul Spies en Mathys van Abbe aan jullie voor. Hoog tijd om de volgende twee juryleden aan jullie voor te stellen. Elk jurylid brengt zijn eigen expertise mee, zodat de ingezonden apps op verschillende aspecten beoordeeld zullen worden. Paul Spies heeft als directeur van het Amsterdam Museum veel kennis van en over de culturele sector. Mathys van Abbe brengt als oprichter van Mobypicture ervaring mee over internet startups. JuryledenHieronder stellen wij de twee nieuwste juryleden aan jullie voor. Op 26 juni zal de vakjury op een pitch and prize event vier app-inzendingen nomineren.
Scout Herremans Scout Herremans werkt sinds 2011 bij KLM – Royal Dutch Airlines. Momenteel is hij daar Director Innovation. Vanwege deze functie heeft hij veel interesse in innovatieve toepassingen, met name voor het bedrijfsleven. KLM biedt namelijk door middel van vluchten toegang tot cultuur over de gehele wereld. Scout Herremans zal dan ook specifiek kijken naar de business potentie van de apps.
Erik Schilp Erik Schilp is cultureel ondernemer en innovator. Hij leidt culturele initiatieven en organisaties en adviseert ondernemingen over een mogelijke nieuwe koers in een snel veranderende wereld. De laatste jaren houdt hij zich vooral bezig met het promoten van kleinschaligheid, kwaliteit en alternatieve markten als impuls voor een nieuwe (cultuur)economie.
Aan de slag!Combineer zoveel mogelijk cultuurdata, werk aan de businesspotentie, zorg voor een geweldige beleving en zorg bovenal dat deze jury onder de indruk is. Dan maak je kans op een van de vier prijzen van €5.000 en een professioneel begeleidingstraject van Open State. Lees hier alles terug over de Challenge. Meer weten?Als je wil praten over de mogelijkheden kom dan langs op de laatste Culture Harvests op zondag 25 mei in Amsterdam. Op deze Harvests wordt aan de Open Cultuur Data API gesleuteld en voor elke ingeladen dataset kun je een Bol.com cadeaubon verdienen. Een prachtige mogelijkheid om ons alles te weten te komen over de API en de Challenge. Verder is het de ideale kans om andere Open Cultuur Data enthousiastelingen te ontmoeten!
|