Tom’s Tijdmachine
Ontwikkelaar(s): Team Breadmonkey: – Geert Beskers (Frontend developer) – Joris Bijsterveld (Frontend developer/visual designer) – Luc Waardenburg (Visual designer) – Bram Blom (Interaction designer) – Jeffrey Beckers (Projectmanager/contentmanager) Beschrijving: Het kernidee is een spel, dat is ingedeeld in drie hoofddelen. 1. De speler krijgt een filmpje te zien over een onderwerp (bv.De Maanlanding) 2. De speler speelt het spel en probeert zoveel mogelijk punten en hints te verzamelen. 3. De speler krijgt vragen over het filmpje en kan deze met behulp van de verzamelde hints beantwoorden. Het spel is gebaseerd op het alom bekende Super Mario. De speler probeert het level uit te spelen en tijdens het spelen zoveel mogelijk punten te verzamelen (muntjes). Naast deze muntjes zijn er ook speciale hint-muntjes. Deze hints helpen de speler bij het beantwoorden van de vragen. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren. Punten kun je scoren door zoveel mogelijk muntjes te verzamelen, maar vooral door de vragen na afloop goed te beantwoorden. Het is dus voor de speler een uitdaging om zoveel mogelijk hints te verzamelen tijdens het spel, zodat de speler meer kans heeft op goede antwoorden. Het spel heet Tom’s Tijdmachine, waarin Tom (het hoofdkarakter) de speler begeleidt door het spel en meeneemt door verschillende historische gebeurtenissen. De speler van de game speelt altijd met Tom. Hiernaast willen we ook de mogelijkheid bieden aan leraren om zelf invulling aan het spel te geven. Zo kunnen ze het spel aanpassen aan het lesmateriaal en zelf vragen bedenken. Dit zou een waardevolle toevoeging kunnen zijn aan het lesmateriaal. Website: Tom’s Tijdmachine Gebruikte data: Open Beelden (Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid – Polygooncollectie) Demoblog: geen App-wedstrijd: Open Cultuur Data Competitie |
Pingback: Open Beelden » blog archive » Open Beelden data gebruikt voor creatieve toepassingen