Challenge: Shortlist Apps
De Open Cultuur Data API maakt het combineren van verschillende datasets mogelijk. Data van het Amsterdam Museum, naast data van het Visserijmuseum Zoutkamp? Geen probleem. Het combineren van deze datasets is dan ook bepalend geweest voor het selecteren van de shortlist van pitchers. Potentie en gebruiksgemak zijn twee andere belangrijke beoordelingscriteria voor de Challenge die we uitschreven. In totaal hebben we 19 inschrijvingen ontvangen! We zijn enorm verrast over de hoogwaardige kwaliteit van de ingezonden apps en het maken van een shortlist van de 12 beste inzendingen was daarom een moeilijke taak. We danken alle inzenders voor hun geweldige bijdrage.
Dit zijn de 12 apps op de shortlist (alfabetische volgorde)
De apps met een asterisk doen ook mee in de educatie-categorie. De jury selecteert 4 apps voor de prijzen van €5.000, waarvan een prijs gereserveerd is voor een educatie-app. De vier geselecteerde teams of developers gaan samen met Open State hun app positioneren en fine-tunen. Na afronding ontvangen ze het prijzengeld. Pitches bijwonen?Benieuwd naar de 12 apps op de shortlist? Kom dan naar de Pitchbijeenkomst op dinsdag 9 september bij Kennisland. Om 18:30 uur is de inloop. Hier is meer informatie over het programma en vergeet je niet aan te melden via dit formulier. De juryledenDe apps zullen beoordeeld worden door niet vier, maar vijf juryleden. Omdat er zoveel inzendingen waren in de educatie-categorie, hebben we nog een speciaal jurylid gevraagd die veel expertise heeft op het gebied van innovatief onderwijs. Naast Paul Spies (Amsterdam Museum), Mathys van Abbe (Mobypicture), Scout Herremans (KLM) en Erik Schilp (cultureel ondernemer) stellen we graag Eke Riebergen aan jullie voor. Eke RebergenEke Rebergen is docent aan een ontwerp opleiding gericht op multimediale vormgeving en heeft een achtergrond als productontwerper met een focus op interactieontwerp en user experience. Eke heeft zich binnen het Eerst de Klas traineeship gespecialiseerd in nieuwe media binnen het onderwijs en heeft zich de afgelopen jaren op verschillende manieren bezig gehouden met onderwijsvernieuwing, onder andere als oprichter van De Denkfiguren.
|